Konvokesyen KPM kali ke 3 - PICC Putrajaya | Belog Ohsem

Jom selongkar

Monday, October 25, 2010

Konvokesyen KPM kali ke 3 - PICC Putrajaya


Kepada u ols yang tak tahu, ni bukan cerita aku yang konvo yek. Adinda yang nombor 2 punya turn. Aku dah selamat konvo tahun lepas bulan Oktober gak kat UiTM Shah Alam sana. Saja nak share pengalaman mana tahu ada yang boleh dijadikan panduan di masa depan. Eceh!

Al-kisah we ols bertolak dari Johor Bahru lepas solat Jumaat sebab nak menunggu si adik yang bongsu habis periksa paper Sejarah. Sampai Putrajaya jam 5 petang selepas lebih kurang 4 jam perjalanan. Naik myvi je bang, laju manalah sangat tambah pulak singgah makan segala. Maklumat tambahan, tol dari JB ke Dengkil RM37++ sahaja. Lain tempat kalu boleh tanya akak PLUS. Hee.

Disebabkan takde siapa yang pernah sampai ke sini jadi ayahnda decide nak meronda cari PICC Putrajaya dulu untuk mengelakkan kesesatan atau kelewatan bila nak tengok adinda nombor 2 berkonvo keesokan harinya. Senang je nak cari tempat tu sebab bangunan yang tersergam indah tersebut ada di atas bukit.

Bila dah jumpa destinasi, meronda pulak keliling Putrajaya tengok-tengok kawasan sekitar. Fullamak! punyalah canggih manggih bandar ni. Jakun aku dibuatnya, baru pertama kali sampai ke sini lah katakan. Semua bangunan yang selalu tengok dalam tiwi kini dah ada depan mata. Sungguh mempersonakan pemandangan kat sana.

Badan dah penat, moh kita cari tempat bermalam. Hatta, lepas sesat 2 jam mencari akhirnya jumpa hotel yang pakai terjah aje. Ada ke tak nasiblah labu. Hee. Bonda siap berdoa bagai mintak-mintak ada bilik kosong untuk we ols sekelorga.

Abaikan gambar censored tu. Adinda nombor 4 sedang melakukan aksi yang kurang enak di pandang mata. Masa ni aku tengah bermandi-manda air panas dalam tub. Badan sengal-sengal woh jalan jauh.

Inilah pemandangan bilik Heliconia room (standard) yang kosnya hanya RM258 semalam siap dengan breakfast untuk 2 orang. We ols bantai masuk 5 orang sebab bilik tu luas dan sangat selesa gitu. Check in lepas maghrib, check out lepas Subuh. Kira oklah harganya untuk tinggal sekejap je.



Nah, siap bagi map lagi tu. Hee. Hotel ni berada di alamat seperti berikut:

Palm Garden Hotel
IOI Resort
62502 Putrajaya
Malaysia.

Sebelahnya pulak ada Marriot Hotel yang kalau duduk semalam boleh rabak poket seluar nak membayarnya. Hee. Kalau u ols nak tahu lebih tentang hotel ni boleh kelik
sini.

Okeh, entri dah meleret. Sambung Part II pulak eh.

<< NANG kalau suka! Tqvm :)



3 comments:

ardinihumaira said...

comellah bilik tu kie-yu. kie-yu tak ajak dni berenang pun. sampai ati. dni dah beli pelampung itik tau :D hehehe

gnesop.com said...

cantik bilik tu..
harga pun catik jugak!! huhuh

Ezzattie said...

ohh, censored.. tidakk! haha.. bilik yang cantek bangat.. nak becuti jgak..