Redmummy dot com di Mata Aku | Belog Ohsem

Jom selongkar

Friday, October 8, 2010

Redmummy dot com di Mata Aku


Kehadapan Puan Mira Abu Bakar a.k.a RedMummy kesayangan ramai. (Yang tak sayang sudah!) Eh, tak lupa kehadapan juga Encik Sirman a.k.a RedDaddy cum technical guy
redmummy dot com. Juga RedKids yakni abang dan gegirl, RedCats dan sudahnya RedFamilylah. Boleh gitu?


Caption: Aku tercongok lama di depan laman merah semata-mata nak print screen header dengan gambar ini. Suka gila tengok family potrait ni. Seriously! *tak melambung kan kak?

By the time aku terkedek-kedek menggodeh redmummy dot com untuk entri ini, sudah ada banyakkkkkkkkk improvement. Mungkin kerna dah ramai yang submit review untuk contest ini dan immediately redmummy dot com dinaik taraf. Tahniah RM's team!

Aku suka sebab dot dot dot
Hujung bulan lepas, redmummy dot com dengan rasminya sudah mobile friendly. Aku sangat sangat amat suka sebab bila dah melepek balik kerja malas nak switch on lappy, aku boleh terus ke sana via SE kesayangan (ni je yang mampu :p). Aku rasa ramai yang suka dengan perkhabaran gumbira ini.

Next, redmummy dot com sangat menitikberatkan kebajikan pembacanya. Wah gitu! Perasan tak sekali sekala RM akan shout di FB atau twitter dok tanya apa content yang u ols suka baca. Dan bukti terbaru adalah contest ini. Purpose of the contest adalah untuk mengambil tahu pendangan readers terhadap blog merah. Sapa-sapa yang rajin bagi feedback dapatlah enterframe dalam redmummy dot com dalam entri atau di sidebar atau dibawah setiap entri. Tak percaya pergi selongkar. (Random Red Reddies, RM Top 10 Commentators - Weekly )

Perubahan ke arah positif
Aku ada go through beberapa blog yang buat review ini (seronok baca!) dan nampaknya memang redmummy dot com diubah mengikut komen yang mana relevan. Contoh boleh tengok di sidebar sudah abeh segala link disumbat dalam gerobok bawah header. Ramai berpendapat yang link tu semua menambahkan beban blog.

Ekceli kan kak, aku tak ada masalah lambat loading ke hapa bila nak baca blog u. Mungkin sebab aku bernasib baik dapat fasiliti such as coverage internet, laptop, lappy etc. yang tidak mengecewakan bila nak ke sana. Alhamdulilah. (Itu pasal aku tak perasan yang blog sendiri cukup menyeksakan orang bila nak tunggu loading. hiksss)

Kesimpulan dari aku sendiri : lambat loading *nan ado issue - *penangan pembacaan blog merah setiap hari.

Iklan also no issue sebab semua itu adalah ilmu! Ini kerana aku perempuan yang kurang up-to-date yang sangat memerlukannya.

Satu permintaan
Okeh, tiba part nak minta hajat. Hee. RM's team dah buat banyak perubahan termasuk meminimakan bilangan entri pada halaman utama. Tapikan kak, aku cadangkan kalau boleh bubuh read more biar keluar sekerat je content untuk entri tu. Tolong-please-jangan pendekkan entri sebab aku memang suka baca entri u. Cuma kadang-kadang tu lepas dah baca semua entri of the week suddenly nak pergi baca balik entri lama jauh ke bawah nak kena scroll.

Aku bukan malas scroll kak. Lecturer aku pesan masa belajar buat HTML dulu the best site kena scroll ke bawah tak lebih 3 kali.

errr....
Kejap nak pergi scroll blog sendiri. Heee.










Ok, sambung balik. Masa baca memang syok tak hingat sampai tak perasan dah scroll sampai bawah tapi bila nak baca untuk 2nd round tu yang terasa - 'hamboi dah sampai ke lantai aku scroll tapi tak jumpa pulak gossip semalam'.

Hee. No offense hoh! Peace.


Entri review ini daripada blogger yang macam dalam pantun buah cempedak di luar pagar tu (saya budak baru belajar) PLUS yang tak tahu apa-apa. Semua pendapat adalah berdasarkan pandangan peribadi aku selama lebih kurang setahun kelik redmummy dot com. Mungkin ada fakta yang tak betul sebab aku baru lagi jadi pembaca tegar blog u. Yang tak betul tu mintak hampun mintak maaf zahir batin ye.


Manusia juga ada kelebihan & kekurangan masing-masing. Termasuk aku.


12 comments:

honey amour said...

wahh yunk,,kemeian ko erk nak menang hugo boss..hahahhaaa....sis tak join ler..bz cket..

Azman Roslan said...

kadang-kadang aku baca gak blog RM ni.. ada gak yang perlu diubah untuk kebaikannya sendiri..

Mrs. Q! said...

@honey amour
hee :)
tak menang tak pe sis
just nak ekspresikan apa yg nampak

Dyla Dahlan said...

RM mmg da best!

adie said...

blog ni biler nak buat kontes cenggitu.hadiah kasi best skit aa.satu bundle hugo bos ke.hehe

ardinihumaira said...

Goodluck Kie-yu! ;)

dni suka mengendap blog RM tapi jarang komen. segan silu.a i kan pemalu hakhak --> ayat poyo ;p


kie-yu, dni pon suka online guna SE. sies best. rasa bahagia walopun tenet lembap tak de masalah langsung guna SE berbekalkan wifi. terima kasih SE.. hehe

yangbaik said...

gud luck too, all the best, meh rebut ramai2 hadiah 'yang tak seberapa' tuh..

Aliesha Kirana said...

good luck kieyu! chaiyok2..eheheheh~

zirconia said...

gudluck jugak eh. mari bersaing secara sihat :)

Weeda said...

gud luck kie-yu...

weeda jadi silent reader je kat RM tu..ngee~

Unknown said...

tahniah yer sebab menang

qistynacorner said...

wahhhh... tahniah ye, consolation pown besh gak... :)