Bilik Sesegar Taman Bunga | Belog Ohsem

Jom selongkar

Tuesday, August 24, 2010

Bilik Sesegar Taman Bunga


Air freshener dekat office sudah ilek, maka harus gantikan dengan yang baru. Antara brand yang selalu dirembat ialah Glade, Ambir Pur dan Air Wick. Aku suka tukar-tukar brand untuk bau yang berbeza setiap bulan bagi mendapatkan mood kerja, barulah semangat bila office sudah wangi!

Sumber: newsabahtimes.com.my

Bulan lepas pakai Gel Fresh Lavender cap Ambi Pur macam yang gambau atas nuu. Baunya tidak mengecewakan dan tahanlah dekat satu bulan lebih. Senang pun senang sebab lepas buka terus biar je atas meja. Tak perlukan sumber elektrik. Aku suka pakai yang manual sebab kedekut berjimat. Hee.

Yang tak bestnya pula air freshener hok ini baunya akan sampai sekitar kawasan tempat ia diletakkan sahaja. Jauh sikit dah tak bau. Sesiapa yang nak wangikan kawasan meja di office sendiri tanpa mengganggu hidung orang lain memang sesuai pakai. Ada sesetengah orang tak suka bau wangi sangat kan?

Untuk bulan ini pula aku ada jumpa satu produk baru dari Air Wick yang sangat memikat hati. Meh tengok:

Comel gila packaging, itu pasal aku rembat. Sekali tengok macam fire extinguisher pun ada kan? Heee. Perkenalkan cik Airwick Aqua Mist Air Freshener Spray, punyalah panjang nama kau. Tapi bau dia memang syok woh! Macam ada kat taman bunga lepas spray.

Produk ini lebih portable sebab u ols boleh sembur je kat tang mana yang suka. Jimat elektrik juga sebab kena spray manually. Aku pilih wangian Bouquet dan ada lagi 2 pilihan lain iaitu Lavender dan Lemon Fresh tak silap. Nanti aku check balik.


Harganya pun tak mahal, RM8.90 sahaja untuk sebotol. Boleh tahan lama sebab ia dalam bentuk cecair. Kalau spray sikit boleh tahan lagi lama. Macam aku mana gheti sikit-sikit, kalau boleh nak picit selagi bau tak menusuk dalam hidung. Hee.

Lalala..kerjalah!



No comments: