Apa Khabar si Burung Biru Belaan? | Belog Ohsem

Jom selongkar

Wednesday, August 25, 2010

Apa Khabar si Burung Biru Belaan?


Sejak
mula bela burung biru bulan 7 yang lepas, rezeki dari twitter ada juga masyuk. Minggu ke minggu bertambah sekupang dua. Alhamdulilah. Idoklah sesia aku beli sangkar mahal-mahal, bagi makan sedap-sedap selama ni.


Print screen eraning akaun ChurpChurp aku yang latest. Tak banyak mana tapi saja tepek buat rekod peribadi. Bila-bila nak tengok selongkar je gerobok R4T. Manalah tahu kena tax macam RM satu hari nanti takdelah gelabah nak prepare apa yang patut. Hee.

Burung biru aku start kawan dengan si ChurpChurp pada 19 Julai 2010 dan job pertama aku dapat juga pada tarikh yang sama. Aku tak taulah macam mana depa dok kira earning. Kira ikut klik ke, ikut published tweet ke, aku tak kisah. Buat jelah orang dah bagi kerja kan.

Ada gak dua tiga kali tweet aku kena reject sebab tak memenuhi requirement tapi nasib baik boleh redo. Kena tolak earning ke tak itu pun aku tak tahu.

Meh cekidout antara job yang aku dah buat via
ChurpChurp:

Ekceli ada 7 semua, lagi dua tu ntah mana aku letak gambau. Lepas tepek dalam entri ni baru perasan tak cukup. Hee. Harap-harap lepasni banyak lagi tweets yang ChurpChurp nak bagi. Eh, sapa tak join lagi mehla register. Berbaloi-baloi!

Jom baca FAQ ChurpChurp sebab banyak nau soalan bermain dalam otak.


No comments: