Steamboat Sedap JB | Belog Ohsem

Jom selongkar

Sunday, August 1, 2010

Steamboat Sedap JB


Hee. Dalam seminggu kalau takde entri makan-makan di R4T memang tak sah kan? Bak kata cikgu pendidikan jasmani aku makan untuk hidup bukan hidup untuk makan. Jadi mehla kita makan selagi hidup.

Ekceli semalam aku lepak-lepak rumah kekanda lepas beliau mengajar aku driving di Danga Bay. Sudah berapa lama pegang L konon-konon busy punya pasal. Nak pergi driving school malas nak kena tunggu turn jadi baik aku soh beliau je ajar.

Sebelum baik rumah sendiri aku ajak kekanda lepak Dataran Bandaraya pekena steamboat di sana. Keistimewaan steambot dataran JB ini adalah kerana banyak pilihan steamboat yang boleh u ols pilih. Gerai-gerai lori dok beratur punya panjang tunggu pelanggan datang.

Gerai yang aku dan kekanda lepak bernombor 15. Nombor kesukaan kekanda sebab birthday dia 15 Ogos 2010. Eh, dah nak dekatlah! Hee.

Gambau atas nuu adalah menu yang we ols order. Tak banyak pun rembat sebab masing-masing tangki kecik. Kalau hambik banyak pun membazir je. Yang itu pun semput nak habiskan.

Gerai 15 punya kuah tu memang sedap. Aku rekemen kalau u ols teringin nak makan tapi tak tau nak serang yang mana satu. Tapi yang tak syoknya macam yang boleh tengok dalam gambar, kena makan dalam polistrin leper yang di belah dua. Nak jimat kos gamaknya.

Disebabkan kuah yang sedap kekanda tambah lagi seround. Tiada cas tambahan untuk kuah extra ye. Lainlah kalau terasa nak tapau sampai satu periuk. Sah-sahlah kena bayar.

Gendang gendut tali kecapi, kenyang perut suka hati. Hee.

Blog Pilihan Hari Ini
ini serita si cepit

Entri Header Cun R4T dari Faiz : "owh...aku ada gak terjah blog dia ni hari tu..macam berminat.. dia charge berapa weyh??? " - hakimfaridzul


No comments: