Widget Twitter Auto Scrolling | Belog Ohsem

Jom selongkar

Sunday, August 22, 2010

Widget Twitter Auto Scrolling


Dak
Amir Izzat purak-purak tersasul panggil aku bro dalam peti potpet-potpet. Hamboi dik mentang-mentanglah sudah tahu jantina aku abeh digelarnya 'Kak Kie-yu'. Terasa lewat usia di situ. Tak payah berakak-abanglah Amir, anggap saja kita ni kawan-kawan ok?

Amir berkenan dengan sangkar burung biru aku yang dok turun naik kat sidebar nuu. Ekceli aku dulu pun tercari-cari juga macam mana nak buat gaya tu. Akhirnya aku jumpa sifu yang sudi bagi tutorial untuk widget tersebut. Moh tengok tutorial dari Bro Sop sebagai panduan kita bersama.

Lawat http://twitter.com/goodies/widgets untuk mendapatkan kod seperti gambar di bawah:

Klik pada "My Website"


Kemudian, pilih "Search Widget"


Seterusnya, masukkan "search Query" iaitu akaun twitter anda. Seterusnya, masukkan maklumat berkaitan. Di ruangan ini juga, anda boleh memilih beberapa setting seperti warna, saiz, rujukan dan sebagainya. Anda boleh uji setting anda. Sekiranya berpuas hati, anda boleh klik pada "Finish & Grab Code".

Selasai..Selamat mencuba....!!

Sekalung penghargaan buat Bro Sop dari Riwayat Hariku.



No comments: