Sarapan Pagi dengan Apam Milo | Belog Ohsem

Jom selongkar

Wednesday, December 8, 2010

Sarapan Pagi dengan Apam Milo


Selamat pagi Rabu u ols :))

Biasanya kita minum Milo untuk sarapan pagi kan?? Apa kata cuba menu baru yang diberi nama Apam Milo ni. Kak Jalilah yang emailkan resepi ke RG kata resepi ni senang je nak buat semudah ABC.

Sumber: respeks_group@yahoogroups.com

.......................................................................................................................
Iklan sekejap:


belogmj

MJ nak jumpa u ols di sini :)
.......................................................................................................................

Bahan-bahannya:
  • 1 cawan tepung gandum
  • 1/2 cawan gula
  • 1/2 cawan susu pekat
  • 1/2 cawan minyak masak
  • 1/2 cawan air
  • 1 biji telur
  • 1/2 sudu teh soda bikarbonat
  • 2 sudu besar milo

Cara menyediakan:
  1. Masukkan kesemua bahan ke dalam blender dan kisar sehingga sebati.
  2. Panaskan acuan comel dan jangan lupa gris dengan marjerin.
  3. Kemudian kukus bahan yang dah di blend tadi selama 15 minit atau sehingga masak.

Belum cuba belum tahu sedap ke tak kan?




8 comments:

Kancilbiru said...

wahh simple je resipi dia yer..boleh cuba nih..:)

ardinihumaira said...

sekali dengan resipi! yahuuu gulp3

Kie-yu said...

@Kancilbiru
cuba jgn tak cuba :))

Kie-yu said...

@ardinihumaira
hehe :)
dni kena try tau
leh wat bfast esk pg..

Kazaztan Team said...

ehhhh senang ye..

sw33tdarling.com said...

tak pernah terpikir plak ada apam milo... mmg sesuweii tuk penggemar2 milo..!

SyUhAdA said...

mcm sedap jer..

gnesop.com said...

blom pernah cuba lagi..
agak2 ada apam nescafe tak? sop suka minum nescafe.. :)