7 Masjid Berkubah Emas Di Dunia | Belog Ohsem

Jom selongkar

Friday, December 10, 2010

7 Masjid Berkubah Emas Di Dunia



Selamat hari Jumaat sedara sedari sekalian :)

Meh nak ajak u ols cuci mata tengok 7 Masjid berkubah emas dari seluruh duniaaaaa..



1. Masjid Qubbah As Sakhrah / Dome of the Rock di Yerusalem, Palestina




2. Masjid Al-Askari di Samarra, Irak


.......................................................................................................................
Iklan sekejap:



.......................................................................................................................


3. Masjid Suneri, Lahore, Pakistan




4. Masjid Jame’ Asr atau Masjid Bandar Seri Begawan di Brunei




5. Masjid Sultan Singapura




6. Masjid Sultan Omar Ali Saifuddin Brunei




7. Masjid Dian Al Mahri di Depok, Indonesia


Sumber: Respeks_group



Masjid berkubah emas di Malaysia bila lagi? Hee.





14 comments:

ardinihumaira said...

e eh.. kat mesia tak ado.. kata negara ISlam :D

Lis Amir said...

erm, bila la msia nak ade agknye. :)

LyNn HaMzAh said...

tertanya-tanya bila pula masjid di malaysia nak ada kubah emas mcm tu...

Faiq Aiman said...

msia ade masjid kristal..
lg advance kot~

Weeda said...

masjid kristal kubah kristal..ngee~

mommy nana said...

hehe tak perlu emas le. biasa2 je udah. :)

Faiz said...

Kalau kat malaysia ada..tah2 kne curi kot..duit dlm masjid pn kne curi..ni kn pulak emas atas kubah..

****KLIK ENTRI TERKINI DISINI****

little black dress said...

xperlu kot kubah emas...
if byk duet suh krajaan bg subsidi minyak..
huhu..

AngahSayang2314 said...

kie-yu angah rasa bila yerrrrr..hehehehe...tanya menteri kewangan

sw33tdarling.com said...

yang mana lebih indah...? semua pun menakjubkan

tapi kat terengganu ada masjid kristal :P

aliesha kirana said...

kalau ada pun kt mesia ni, tapi jemaah xde tak guna gak kn.. bek kita pk cara nk imarahkan masjid yg sedia ada dl..hehehee~

aleeya husnan said...

pernah pergi kat brunei tu je. 13 tahun yang lalu.

gnesop.com said...

mmg keindahan kesenian Islam sejak dulu lagi..

tak perlu emas pun tak apa, janji ramai yg singgah mengerjakan ibadat di masjid

hans said...

cantik2 semua masjid