Payment untuk Mystery Shopper Sudah Masyuk! | Belog Ohsem

Jom selongkar

Tuesday, August 17, 2010

Payment untuk Mystery Shopper Sudah Masyuk!


Aku mula berjinak-jinak dalam dunia Mystery Shopper (MS) ini sejak bulan Mac lepas. Ada entri kepoci pasal ni bawah tajuk
Aku Seorang Spy a.k.a Mystery Shopper. Tujuan aku join hanya untuk tambah duit kocek dengan pendapatan sampingan. Selain itu, nak mengutip segala macam pengalaman sepanjang menjalankan task yang telah diamanahkan. Buat kerja ni memang seronok woh!

Alhamdulilah hari ini aku dapat e-mail dari CRCG Sdn. Bhd menyatakan payment untuk 2 task yang telah aku lakukan sudah pun masuk ke akaun Maybank. Sengih sampai telingalah aku membaca, mana taknya ada $$$ dalam isi surat elektronik tu. Hee.

Tak banyak yang aku dapat tapi berbaloilah dengan usaha aku. Lagipun baru 2 task yang aku buat. Nak review semula apa task yang aku buat sebelum ni? Moh kelik:
Lepas ni ada lagi task baru untuk Retail Mobile Phone Census Research tapi yang ini masih dalam perbincangan. Sudah confirm sok aku kepoci punya. Secara kasarnya tugas aku kali ini kena buat survey ke setiap kedai telekomunikasi dan dapatkan maklum balas daripada pekerja / pemilik kedai itu.
Kalau sebelum ini aku kena keluar duit dulu untuk sudahkan task, tetapi untuk kali ini aku akan dapat payment berdasarkan setiap borang research yang aku isi. Agak lumayanlah juga sebab kena singgah segala kedai telekomunikasi untuk semua poskod yang aku dah kata boleh pergi. Aku dah setuju 6 poskod untuk task lepas ni. Memang berjalan sakanlah tapi takpe! Sebab aku lagi suka. Hee.

Sekian laporan untuk MS Diary bulan ini.

Blog Pilihan Hari Ini

Entri Feedback dari Robb tentang RM2 Bayaran Transaksi Cashout Nuffnang : "owh.. typo rupanya.. nasib ada yang sedar ye.." - salmiahehehe



No comments: