Budaya Award & Tag | Belog Ohsem

Jom selongkar

Saturday, July 24, 2010

Budaya Award & Tag


Sebelum ada hati yang merajuk atau emosi setelah membaca entri ini aku nak minta maaf siap-siap. Apa yang aku cuba sampaikan adalah dari pandangan peribadi aku sendiri, tiada kena mengena dengan sesiapa pun. Harap maklum.

Blog, award dan tag sudah menjadi satu trend dalam dunia blogging. Tujuannya mungkin untuk menghargai atau ingin merngekspresikan perasaan mereka terhadap blog tersebut. Sama ada ianya diberi sebab betul-betul layak atau hanya sekadar mengharapkan backlink itu adalah hak masing-masing.

Sumber gambar dari sini.

Mula-mula aku blogging memang berkoyan-koyan award & tag yang diterima. Perasaan tentulah happy sebab ada bloggers lain yang menghargai kewujudan blog kita. Sehinggalah satu tahap di mana aku rasa award yang terlampau banyak sampai tak tahu nak tepek ke mana terasa bagai satu beban. Aku ambil keputusan untuk berhenti terima award di rumah baru ini.

Kalau ada blogger yang terasa hati sebab aku tak terima award & tag anda, aku mintak mahap banyak-banyak ye. Bukan menyombong tapi kerana nak menurut pendirian iaitu tiada lagi award dan tag di rumah baru. Lepas 3 bulan tanpa award dan tag muncul pula satu trend baru iaitu contest & tag. Semakin meriah dunia blogging kita.

Konsepnya lebih kurang tetapi ini lebih kepada win-win situation. Penganjur contest dapat peserta dan yang kena tag mungkin menang hadiah. Yang ini pun aku dah umumkan yang aku takkan sertai mana-mana contest di tag nama aku. Tetapi tidaklah sampai semua contest aku tak sertai. Mana yang aku nak tetap akan disertai walaupun tiada siapa yang tag.

Sumber gambar dari sini.

Akhirnya aku ambil keputusan untuk ubah sikit pendirian untuk turut sama memeriahkan budaya award-contest-tag ini setelah berfikir semasak-masaknya. Mulai hari ini aku akan terima semua award dari blogger dan letakkan di rak award yang akan aku create sekejap lagi.

Untuk contest yang di tag aku hanya akan sertai contest itu tetapi sekali sahaja dari blogger tersebut. Maknanya kalau ada tag-contest untuk kali kedua, maaf aku tak dapat nak sertai. Nanti tidak adil pula kepada blgger lain yang belum tag aku.

Setakat ini ada 3 award yang dianugerahkan kepada R4T. Semua award ini akan diletakkan ke dalam rak award yang aku habaq tadi.

Terima kasih aku ucapkan kepada ayie, hawa dan mj. Terharu betul sebab dapat award-award ni semua.

Apa pendapat anda pula? Meh kongsikan di kotak komen baru R4T.

Blog Pilihan Hari Ini

Entri Earthquake di sana - sini : "hahahahaha. ku tak rasa apa2pun masih di alam mimpi ketika itu " - hans



No comments: