Logo Baru di Malaysia Bakal Muncul | Belog Ohsem

Jom selongkar

Thursday, July 29, 2010

Logo Baru di Malaysia Bakal Muncul


Macam-macam perkara aneh yang aku jumpa tentang negara kita yang tercinta. Terbaru, petang tadi aku dengar dari berita ringkas era.fm umumkan yang tak lama lagi ada logo baru yang bakal muncul pada plastik, kotak, bekas makanan dan botol minuman.



Menurut berita itu kerajaan akan keluarkan logo haram untuk mengatasi masalah logo halal palsu. Bilakah undang-undang ini bakal dilaksanakan tak pula dia habaq.

Ekceli, hal ini telah lama digembar-gemburkan oleh pihak sebelah sana (bendera hijau) meminta agar pihak Jakim wujudkan logo ini.
Bila difikirkan semula kalau betul logo haram ada nanti selesaikah masalah makanan yang diragui tiada di pasaran? Tiadakah logo haram palsu pula nanti yang akan wujud? Oleh kerana berita yang disampaikan secoit benau maka banyak soalan yang dok bermain di minda.


Aku cuba search di google tapi belum ada yang dok kepoci isu ini. Banyak mengenai cadangan untuk wujudkan logo haram sahaja yang sudah lama dibincangkan rupanya. Pada pendapat peribadi aku, cadangan ini agak boleh pakai tapi praktikal ke tidak belum tentu lagi.

Siapa yang nak cekidout tentang isu cadangan logo haram ini meh kelik:
  1. Jakim perlu perkenal logo haram, kata Pemuda PAS
  2. Jakim disaran perkenal logo haram
  3. PAS Youth chief suggests 'haram' logo to protect Muslims
Kesimpulannya sejauh mana kebenaran tentang kewujudan logo ini aku pun tak tahu. Kita tunggu dan lihat ajelah.

Oh! Malaysia ku. Macam-macam ada.

Blog Pilihan Hari Ini
rojakStory

Entri Lagi Penghinaan Melampau Terhadap Umat Islam : "sbr. dun get butt hurt so easy" - amoi


No comments: