Tab Menu yang Terhangat di Pasaran | Belog Ohsem

Jom selongkar

Tuesday, July 13, 2010

Tab Menu yang Terhangat di Pasaran


Ramai geng blogger yang request untuk buat tutorial tab menu yang ada di sidebar nuu. Ekceli aku pun dapat dari belog tutorial yang dicadangkan oleh Kak Jie melalui direct message di twitter. Mekaseh ye kak. Jadi di sini aku nak kongsikan bersama readers R4T sekalian.

Imej dari sini.

Rahsia kewujudan widget yang ada di R4T kebanyakannya aku ambil dari maribinablog.blogspot.com. Macam-macam tutorial menarik yang anda boleh cari di blog ini. Kelik la jika mahu cari tutorial untuk upgrade blog masing-masing.

Untuk tutorial tab menu aku nak bagi beberapa link yang anda boleh guna. Tak payah penat-penat selongkar archive blog tu sebab aku nak bagi direct URL. Ada banyak bentuk / pesen tab menu yang anda boleh pilih mengikut citarasa masing-masing. Antaranya:
  1. Tab menu versi 1
  2. Tab menu versi 2
  3. Tab menu versi 3
  4. Tab menu versi 4

Untuk tab menu yang ada di R4T aku memilih tab menu versi 4. Nampak lebih kemas dan elegan. Hee.

Tab menu yang terhangat di pasaran

Nota: Widget ini telah di 'removed' pada Ogos 2010.

Aku tak nak bubuh tutorial penuh di sini sebab mahu galakkan anda singgah di belog tutorial tersebut dan explore sendiri. Macam-macam ada tau!

Selain widget tab menu ada juga yang minta aku buat tutorial status online / offline, bilangan visitor yang tengah singgah di blog dan lain-lain. Ada je kat setor gossip R4T, mungkin anda tak perasan aku pernah buat tutorial ni dulu.

Semua tutorial anda boleh selongkar di tab Tips/Tutorial yang ada kat header R4T sana ye. Nak lagi senang kelik sini pun boleh.

Ada link blog tutorial yang best? Meh tepek di kotak komen. Tq!


14 comments:

ardinihumaira said...

Kie-yu... dni nak request tutorial buat kotak iklaneka tu.. dni teringin nak letak kat blog dni juga :)

Kujie said...

bile masa lah kak jie buat tutorial tu..aishh..tak ingat dah

thn 2007/2008 rajin buat tutorial , skrg kurang
masa tu semua coding kena buat sendiri
blogspot guna klasik template

Kujie said...

tukar url HOME tu letak url blog sendiri

Mrs. Q! said...

@Kujie
hee.baik kak :)

hans said...

den try buat kejap

Namio Oo said...

nice.. dah lama cari.. tapi tengok la tab kat blog saya.. hehe.. nk tukar la pas ni...hehhe

Farhana said...

ooh blogspot je yer.. WP tade ke. hehehe

Kaizen Shinobi.com said...

aq memang cari2 benda alah nih... hohoho

sekarang just wat pages je... hmm nanti aq selongkar lelebih... ahaks~

Cik Ina Do Do Cheng said...

terima kasih singgah blog akak.baguslah awak buat tutorial cam ni, bolehlah akak yang baru berblog ni belajar.

hans said...

dah buat dah tapi macam xcantik jer

RedBoys said...

saya ada cadangan.. hikhik.. jemputlah singgah ke blog saya.. ada tutorial.. tapi kurang bnyk sikit..

adie said...

syok jugak aku main klik² tab tu.hehe..

Nia said...

eh, thanks for sharing ya! ilmu yg baik utk dikongsi kan? hehe

halizda said...

macam tau2 aje saya tengah cari tutorial nie.