Air Mata Mike Tyson | Belog Ohsem

Jom selongkar

Tuesday, July 27, 2010

Air Mata Mike Tyson


Kalau aku cakap baru tau Mike Tyson ni beragama Islam teruk tak tahap pengetahuan am aku? Hee. Betul weh aku baru tau lepas dapat email ni. Lagipun aku bukan minat tengok boxing ni segala.

Meh tengok gambau yang aku sedut dari Yahoo mail:

Mike Tyson bertukar pandangan dengan Dr Muhammad Al-Uqala, president of the Islamic University di Madinah

Beton Mike Tyson insan gagah dan bengis semasa dalam gelanggang tinju. Tetapi di Masjid Nabawi tunduk menitis air mata semasa melihat kubur Rasulullah SAW. Inilah pengalaman yang amat berguna buat Mike Tyson sehingga menyentuh perasaannya semasa melakukan ibadat umrah dan melawat Madinah Munawwarah. 2 Julai 2010.

Beliau sempat memberi ceramah kepada pelajar Universiti Islam Madinah. Kunjungannya ke Arab Saudi adalah anjuran Asosiasi Dakwah Kanada (CDA),CDA merupakan Pertubuhan dakwah yang banyak menguruskan selebriti yang baru memeluk Islam untuk melawat ke Arab Saudi untuk tujuan melaksanakan rukun Islam.

Tyson nama lengkap Michael Gerard Tyson lahir di New York City, Amerika, 30 Jun 1966. Tyson memeluk Islam ketika dipenjara pada pertengahan tahun 1990. Secara rasmi pada tahun 1995 selepas keluar dari penjara di Indiana, Tyson mengumumkan penghijrahannya ke agama Islam yang telah dipelajarinya selama berada di dalam penjara, dengan nama baru Malik Abdul Aziz.



Entri ringan-ringan di petang hari.

Blog Pilihan Hari Ini
Ini Belog Saya ©

Entri Cashout Pertama Nuffnang setelah Lebih Setahun Blogging : "betul laaaa...yang pertama meninggalkan kesan yang mendalam..macam jatuh cinta pandang pertama, putus cinta pertama..cewaaaahhhh " - Kancilbiru


No comments: