Warkah untuk yang Tersayang | Belog Ohsem

Jom selongkar

Monday, July 26, 2010

Warkah untuk yang Tersayang


Pagi tadi aku sudah pun terima polisi dari
kak Aida untuk plean Ikhlas Saving Takaful (IST) yang aku sertai bulan lepas. Siap dapat free gift beg comel dari Takaful Ikhlas. Suka tau!


Kak Aida bagitahu minggu depan beliau akan berangkat ke tanah suci untuk menunaikan umrah bersama suami tersayang hasil dari usahanya bersama Takaful Ikhlas. Sama-samalah kita doakan kak Aida selamat pergi dan pulang yea.


Tengah selak-selak polisi tiba-tiba mata terpana kepada satu surat yang sungguh menarik perhatian aku. Meh cekidout:


Buat Ibu yang tercinta..
Ayahku tersayang..

Warkah ini anaknda tujukan untuk ibu dan ayah sebagai tanda kasih sayang anaknda untuk kelarga tercinta. Di sini anaknda telah menyediakan 1 dana khas iaitu 'Ikhlas Saving Takaful' sebagai pengganti diri anaknda untuk ibu dan ayah meneruskan kehidupan setelah anaknda tiada di dunia yang fana ini..

Manfaatnya:
1. Kematian / hilang upaya kekal - RM70,107.69
2. Kemalangan / hilang upaya - RM90,107.69
3. 40 penyakit kritikal - RM30,000.00
4. Khairat kematian - RM2,000.00
5. Elaun hospital - RM100.00
6. Pengecualian caruman

Dengan harapan jika ditakdirkan Allah S.W.T, anakndamu ini telah kembali ke rahmatullah maka dengan manfaat-manfaat pelan ini, uruskanlah hutang-piutang (jika ada) dengan segera. Sekiranya terdapat lebihan gunakanlah ia untuk keperluan keluarga dan sedekah jariah.

Seikhlas hati anaknda mu..


Sob..sob..setiap kali aku baca surat ni sayu sangat rasanya. Semua ini tak mampu nak bayar segala pengorbaban emak dan ayah tetapi harapnya dapat mengurangkan beban mereka jika aku sudah tiada nanti.

Ajal dan maut telah ditentukan-Nya. Bersedialah..

Blog Pilihan Hari Ini

Entri Sekolah untuk Pelajar Hamil : "Keadaan semakin buruk apabila mereka ini di sisih dan dibuang oleh keluarga dan masyarakat. Jangan biarkan kesalahan petama menjadi igauan buruk dan terus tak boleh pulang kepangkal jalan,,,,,siapa manusia boleh menghukum manusia. " - denaihati


No comments: