Central Plaza ke Plaza Sentral? | Belog Ohsem

Jom selongkar

Saturday, July 24, 2010

Central Plaza ke Plaza Sentral?


Al-kisah ada 2 ketul budak dari JB datang ke bandaraya KL. Si gadis pergi untuk tunaikan tanggungjawab kerja, yang si jejaka pulak lari dari tanggungjawab. Hee.

Sumber gambar: darnellinternational

Kekanda ambil cuti semata-mata nak teman aku menyudahkan kerja. Ekceli bos sendiri yang suruh si dia teman sebab ini kali pertama aku ada kerja jauh dari pejabat. Bos siap sponsor duit makan, minyak tol segala ok. Kalau bos tak suruh teman pun takkan dibiarnya aku pergi sorang. Sebab itu aku sayang lebih sama beliau. Eceh!

Kami ke KL tak naik kereta pun sebab kekanda tak mahir jalan sana. Naik public transport lagi selamat rasanya. Sampai di Bukit Jalil hujan turun mencurah-curah ke ladang gandum sampai basah lencun dibuatnya.

Lepas hujan reda kami naik
LRT terus menuju ke Masjid Jamek untuk cari tempat berteduh.
Al-maklumlah 2 ketul budak Johor ini tak biasa jalan-jalan di KL maka main belasah je nak kemana-mana. Tambang RM3.80 untuk 2 orang (Single Journey) dan ambil masa dalam setengah jam untuk sampai.

Setelah menyegarkan badan dan mengenyangkan perut, kami mulakan perjalanan untuk ke destinasi sebenar iaitu Plaza Sentral. Kami buat keputusan naik teksi untuk ke sana.

Bermulalah kisah sadis yang terpaksa dihadapi..

Masa tanya pemandu teksi tu dia jawab macam tahu tempat yang kami nak tuju. Lepas naik dia boleh bagi ayat berbaur nak menipu --- "You ada tanya orang tak mana nak pergi ini tempat?" Pemandu teksi yang hampeh.

Bukan teksi ini. Sekadar hiasan.

Pusing punya pusing rupanya dia tak tahu pun jalan nak ke Plaza Sentral dan akhirnya 2 ketul budak Johor ini ditinggalkan di Central Plaza. Aish..macam salah je tempat ni. Aku dapat rasakan yang kawasan tu dekat je dari tempat tunggu teksi tadi. Mentang-mentanglah kami tak tau jalan dia tawaf 1 KL dan kaching! hulur RM13 untuk tambang.

Masuk bangunan dan tanya pada security guard, memang salah! Pejabat *** yang aku cari takde pun di sini. Sah kena tipu.Rupanya lagi senang naik LRT, direct je ke KL Sentral dan bangunan yang dicari ada tersergam indah di sana. Takpe, ini pengalaman yang berharga kata orang. Lepas ni takdelah kena tipu lagi kan.

Pengajaran yang aku dapat ialah Central Plaza dan Plaza Sentral itu tidak sama!

Lepas sudahkan kerja takkan nak terus balik JB, rasa macam rugi pula. Oleh kerana masa yang terbatas kami menuju ke KLCC untuk bersiar-siar. Sekali lagi kami naik LRT (RM3.20 untuk 2 orang) yang mengambil masa dalam 20 minit untuk sampai.

Perbelanjaan setakat ini:

Tiket bus JB-KL = RM62.00
Jajan = RM7.00
McD = RM18.05
LRT = RM7.00
Teksi = RM13.00
JUMLAH = RM107.05

Blog Pilihan Hari Ini

Entri Lagenda Budak Setan Siri TV lah pulak : "novel pon xabes baca lagi" - joegrimjow



No comments: