Hari 10 - Lagu Jiwa Jiwa | Belog Ohsem

Jom selongkar

Friday, September 10, 2010

Hari 10 - Lagu Jiwa Jiwa



Lagu lagu yang mendapat tempat di hati tatkala aku:

Gumbira tahap gaban
Di atas bumi ini ku berpijak
Pada jiwa yang tenang di hariku
Tak pernah ada duka yang terlintas
Ku bahagia
[sambung nyanyi]

Lagu nyanyian Melly Goeslow ni memang buat hati aku berjoget-joget bila dengar kecuali bukan dalam keadaan gumbira. Karaoke pun selalu aku nyanyi lagu ni sebab err..sebab..aku pun tak tau. Hee. Yang penting memang gumbira lalala!

Sedih hati pecah
Bila hati leaking, aku suka nyanyi lagu mamat kaca mata old school. Oh, tatkala menaip entri ini lagu beliau boleh berkumandang pula di tiwi. Macam tau-tau je hati aku tengah pecah sekarang. Sob..sob.. bak tisu!

Sumber: neuronarrative.wordpress.com

B.o.s.a.n

Aku nyanyi semua lagu sekolah yang aku ingat. Kadang-kadang nyanyi lagu Negaraku, Negeri Johor, Melaka tak lupa juga Singapura. Patriotik bukan?

Marah macam Singa Lapar
Takde maknanya aku nak dengar lagu ke hapa. Selalunya kalau marah aku suka keluar jalan-jalan sampai lupa apa benda yang dimarahkan sangat tadi. Window shopping? Opkoslah sebab itulah medication paling mujarab u ols. Hee.

Kalau u ols gembira tepuk tangan. hoyeh!



No comments: