Hari 07 - Yang Rare Itu Dia Suka | Belog Ohsem

Jom selongkar

Tuesday, September 7, 2010

Hari 07 - Yang Rare Itu Dia Suka



Benda ini nampak biasa je pada pandangan orang lain tapi pada aku ia cukup bermakna. Kembang-kempis lubang hidung bila teringat kisah di sebalik benda alah itu. Meh tengok sikit apa benda alahnya?

Sapa rajin lepak di belog aku yang sebelah lagi tu mesti pernah nampak gambau di atas nuu. Tajuk entri pun aku kutip bulat-bulat. Ekceli benda ini aku bagi kepada kekanda untuk koleksi beliau. Dia memang suka simpan segala tok naduk yang nampak 'rare' dimata. Botol kaca coca-cola ini juga mengingatkan aku di zaman kanak-kanak dulu. Suka sangat togok dari botol ni. 2 kisah di sebalik 1 objek itu juga rare kan?

Apa yang meninggalkan kesan di otak ialah tindakan beliau selepas terima hadiah dari aku ini. Di sebelah malam aku buka fesbuk nampak gambar ini di tepek pada wall! Eleh, itu pun jakun ke? Ye memang aku jakun sebab dia ni mana melayan sangat fesbuk. Nak upload gambau pun dia tak reti tau.

Oleh kerana kesungguhan beliau merajinkan diri online dan tepek gambau ini di wall fesbuk, aku terasa sangat terharu sampai nak meleleh air mata. Tak pernah alam dia buat macam gini woh! Akaun fesbuk dia pun aku yang gegodeh, dia dok bagi instruction je selalunya nak buat apa. Kekanda aku lagi suka kehidupan offline bersama adindanya kot. Ahaks!

Pernah nampak botol ini orang jual kat bazar ramadan. Boleh minum ke?



No comments: