Hari 02 - Asal Usul Rumah 4 Tingkat | Belog Ohsem

Jom selongkar

Thursday, September 2, 2010

Hari 02 - Asal Usul Rumah 4 Tingkat




Hari kedua diteruskan dengan mengorek rahsia macam mana boleh melekat nama Rumah 4 Tingkat a.k.a R4T walaupun telah banyak kali dikorek sebelum ini. Eh, apa korek-korek ni? Tak puasa ke? Hee.


Sumber : infosthetics.com

Ekceli naik botak juga kepala masa mula-mula nak namakan belog baru ni. Siap buat miting dengan kekanda nak cari nama paling sedap di alam semesta. Bak kata kak Jie 'Hidup Biar Sedap' ye tak? Moh ikuti perbualan ringkas aku dengan kekanda:

Kekanda (K), Aku (A), **** (nama manja untuk pasangnan yang sedang berkasih-kasihan)

A : Nak boh nama apa eh? Takdok idea la. **** bagi la cadangan..

K : Saya pun takdok idea lah. Kang boh nama bukan-bukan baru tau.

A : Emmm... *dongak atas*

K : ?????

A : hah! saya nak letak nama Rumah 4 Tingkat lah. Mana tau lepas ni boleh beli rumah 4 tingkat betul-betul.

K : Ok jugak tu. Rare!

Eh, lupa nak bagitau tempat miting. Masa tu aku baru balik jalan-jalan dan dalam perjalanan balik aku bagitau kekanda nak buat belog baru. Sampai di rumah perbualan dah tiba part nak menamakan belog. Jadi bermulalah brainstorming di dalam kereta kekanda, di luar rumah aku.
Sumber: qchomecare.com

Ada sentimental value di sebalik nama R4T ini dan sudah semestinye merujuk kepada tempat aku berteduh. Semua orang mesti sudah boleh agak kan? Aku harap satu hari nanti bila sudah tidak tinggal di sini sekurang-kurangnya belog ini mengingatkan aku kepada kenangan dan susah payah kehidupan selama aku berada di rumah yang tinggi melangit ni. Tempat jatuh lagi dikenang gitu!

Agak sibuk nak menjelang raya ni. BW punya jadual pun terabai. Adess.



No comments: