Nuffnang 10 Soalan Popular - FAQ [Episod 2] | Belog Ohsem

Jom selongkar

Thursday, May 20, 2010

Nuffnang 10 Soalan Popular - FAQ [Episod 2]


Sambungan daripada entri ini.

Gambar kutip dari [images.google.com]

6. Saya kehilangan Glitterati Membership.
Glitterati membership hanya akan diberikan kepada blogger yang memenuhi syarat-syarat seperti berikut:
i) Menggunakan Nuffnang untuk semua blog yang di daftarkan di 'Blog Manager'.
ii) Semua blog adalah untuk tatapan umum dan sesuai untuk semua peringkat umur.

iii) Tidak menggunakan perkhidmatan dari pesaing Nuffnang.


Kadangkala, blogger yang menggunakan domain sendiri juga menghadapi masalah kehilangan keahlian istimewa ini. Ada ketika mereka offline sehingga beberapa hari dan ini telah melanggar syarat iaitu blogger gagal untuk memaparkan iklan Nuffnang setiap masa. Rugi woh!

7. Berapa lamakah tempoh untuk saya menerima bayaran dari Nuffnang?

Seperti yang tercatat di dalam polisi, Nuffnang akan membuat bayaran pada setiap hujung bulan selepas 30 hari (Glitterati) atau 60 hari (ahli biasa) daripada tarikh permintaan untuk bayaran. Senang cerita, jika anda Glitterati yang membuat permohonan untuk menerima bayaran pada mana-mana tarikh bulan ini (Mei), Nuffnang akan keluarkan cek pada 31 Jun dan dijangkakan akan sampai ke alamat yang didaftarkan pada minggu kedua bulan Julai.

Gambar kutip dari [images.google.com]

8. Bagaimana caranya untuk memasukkan tapak iklan bagi pengguna blogspot?
Untuk menambah iklan 'Large Rectangle'(LR) di antara post entri, sila login ke akaun Blogger.com anda dan cari laman Edit HTML. Tandakan pada 'Expand Widget'. Kemudian cari kod </b:if> dan </b:loop> yang ada di antara satu sama lain. Masukkan kod unit iklan LR di antaranya.


Untuk unit iklan 'Skyscraper' dan 'Leaderboard', anda boleh menggunakan 'Tambah fungsi Gadget' pada tab Layout anda. Pilih HTML / Javascript pilihan dan paste kod HTML ke dalamnya.

9. Saya memiliki sebuah laman forum, bolehkah saya masukkan iklan Nuffnang?
Nuffnang adalah sebuah komuniti pengiklanan blog. Walaubagaimanapun, laman selain blog juga digalakkan untuk menyertai dalam komuniti Nuffnang untuk mendapatkan keuntungan dari pelbagai program yang dianjurkan, dan untuk pengetahuan semua, sebahagian besar pengiklan hanya berminat beriklan pada blog . Sekiranya laman selain blog ingin meletakkan iklan, mereka mungkin menerima bayaran tetapi tidak banyak jumlahnya berbanding blogger.

10. Kenapa analisis graf di akaun Nuffnang saya hilang?
Pengumpul data bilangan pelawat mengambil kira maklumatnya setiap jam dan dipaparkan dalam bentuk graf untuk setiap 1 jam. Sekiranya anda tidak dapat melihat analisis graf, itu bermakna data sedang dikemaskini. Biasanya ia mengambil masa selama 2-3 jam dan kemudian akan muncul semula.

-Tamat-

Ada soalan lain? Tanya terus ke Nuffnang, klik tajuk entri untuk terbang ke kaunter pertanyaan.


2 comments:

hudhud said...

I tak reti masuk kan nuff kat wordpress. huhu

Anonymous said...

nano xley nak masukkn html, dah ikut tutorial pon xley,,,smpai skrg xde nuffnang,,,ermmmmmmmmm