Geng Blogger punca R4T jadi begini! | Belog Ohsem

Jom selongkar

Tuesday, May 18, 2010

Geng Blogger punca R4T jadi begini!


Semalam, 17 Mei 2010 adalah hari jadi R4T yang ke-1 bulan. (cheh! ingatkan dah 10 tahun) Jadi, selamat ulang bulan Rumah 4 Tingkat! Sayang anda ketat-ketat.


17 April - 17 Mei 2010, dalam jangkamasa yang singkat ini macam-macam perkara yang telah dilalui oleh R4T. Walaupun baru sebulan jagung, tidak melampau kalau aku katakan sudah nampak banyak peningkatan dan berita gembira yang aku terima sepanjang tempoh ini. Jum sama-sama kite recap.

Yang terlatest, aku dah renovate R4T menjadi seperti yang sekarang ini. Alah! rugi tak print screen wajah lama, sentimental value tu. Sangat-amat-terlalu menyesal gila. (sob..sob..sob) Oh ye, ok tak template baru ni? Dalam banyak-banyak blogger yang lalu-lalang, seekor seorang ini sahaja yang menyapa aku mengenai template baru. Memetik kata-kata beliau di peti surat R4T:

"bila tukar template nih?x perasan lak...nice :-)" - sedara Belalang

Selain daripada publish entri dan blogwalking, ada projek yang aku usahakan di R4T. Projek yang pernah menapak antaranya:

Iklaneka di R4T.
Aku wujudkan ruang khas iklan dan sudah pun blogwalking untuk tujuan promosi produk/servis daripada blogger lain. Siapa berminat nak tepek iklan di sini boleh klik di tab Iklaneka kat atas atau klik terus di kotak IKLANEKA untuk maklumat lanjut.

Icon

Anda boleh iklankan shawl, servis grafik buat banner/header, pensel picit-picit berjenama, kalkulator, sempoa, semua pun bolehlah. Design iklan percuma lagi tau. Apalagi, contact-contact la aku kalau nak deal business ye. Berbaloi-baloi!

Giveaway pertama untuk Pelawat VIP ke-1000 dan follower ke-100 R4T.
Seperti yang sedia maklum ada 2 orang blogger bertuah yang telah terpilih secara automatiknya. Tahniah sekali lagi MISH LOLIPOP dan Jieda! Habuan yang diterima salah satunya boleh dilihat kat atas sinun, promosi blog selama 2 minggu dan banner tersebut aku reka khas untuk mereka sebagai tanda penghargaan.

Enter Giveaway Pictures, Images and Photos

Aku sangat gembira sebab tidak sampai sebulan R4T mampu mencari unique visitor sehingga ke angka 1000 dan follower mencecah ke 100 orang. Mungkin ada yang berkata dalam hati..alah, bukan hebat sangat pun! Eh, bukan anda tapi sipolan-sipolan yang busuk hati dengan kejayaan orang lain. Bukan anda kan? Pada aku ini adalah pencapaian terbaik peribadi sebab sebelum ini aku pernah berblogging tetapi tidak mendapat sambutan seperti yang aku terima sekarang.

Ini semua adalah kerana anda yang sedang membaca entri ini, tetamu VIP Rumah 4 Tingkat yang mungkin baru sekali menjengah ke sini ataupun yang setia menyinggah setiap hari. Sekalung penghargaan kepada blogger yang turut menyenaraikan R4T di blog roll mereka. Aku tak pernah menyuruh atau memaksa mana-mana blogger untuk letak link aku sebab itu bukan satu-satunya cara nak cari trafik.

Err..apa lagi ye? Kalau tadi sudah cerita mengenai dari aku untuk blogger, ini pula ceriti dari blogger untuk aku.

Salah satunya, aku ada menyertai 2 contest dari blogger lain seperti Contest membuat header untuk Kaizen dan Contest 'Aku dan Makanan Itu'. Siapa yang belum join klik cepat!

dan last but not least..

Penangan dari Geng Blogger yang SANGAT membantu memperkenalkan aku dengan blogger-blogger lain. Hari ini aku akan reveal rahsia bagaimana aku blogwalking sempena hari bersejarah R4T.

Pertama sekali, aku akan go through blogroll 'Terbaik dari Ladang' dan 'Mesti Singgah'. Mereka adalah yang terpilih dan telah memenuhi citarasa aku untuk membacanya. Setiap seorang ada keistimewaan yang membuatkan aku jadikan contoh terbaik untuk berblogging.

Kemudian, aku akan login ke GB dan go through 20 entri pertama yang diping di sana mengikut waktu blogwalking aku. Biasanya aku akan blogwalking pada tengah hari (lunch time) dan malam.

Yang pastinya, aku akan komen entri di blog tersebut. Sekiranya tak dapat komen dari aku mungkin entri kurang menarik ataupun aku kekurangan masa untuk membaca keseluruhan entri. Maaf ya! Tetapi jangan risau, aku akan tinggalkan jejak di 'shoutbox' sebagai tanda sokongan.

Photobucket

Ouh, ada lagi satu lagi berita gembira. Bertuahnya aku kerana tersenarai sebagai salah seorang 'Blogger Popular Bulan Ini' di GB. Penghargaan ini membuatkan semangat aku untuk berblogging berkobar-kobar.


Photobucket

Kesimpulannya, semua perkara ini menaikkan semangat aku untuk terus berblogging. Jutaan terima kasih aku ucapkan kepada semua yang menyokong tak lupa juga kepada mereka yang menegur demi kebaikan R4T.

Entri sayang-menyayang dibawa khas untuk anda dari pejabat aku. Hee.


9 comments:

zul said...

tahniah atas pencapaian... saya dah 2 tahun lebih berblog, but takde traffic melampau... yelah, selalu ON OFF... nway tahniah sekali lagi...

Mrs. Q! said...

zul :
tenx 4 the compliment n comment my entry!

Shahrul Yusof said...

sayang anda ketat-ketat? bunyiknye macam lucah la. hahaha =p

Mrs. Q! said...

Sylarius :
heee. direct translate drpd bahase penjajah. tu la jdiknye.

hudhud said...

congrats :)
bila turn i ni eh ! hehe :D

Mrs. Q! said...

hudhud :
hee..tungguuu...

DaKMuO said...

Selamat ulang bulan yg ke sebulan la yep..

Nnt tiap2 bulan kita celebrate yep...


Terjah Jom > http://dakmuo.frenzyfm.my

Mrs. Q! said...

DaKMuO :
yerp..yerp dak muo. haha =p

.:cEmmAh:. said...

selamat ulang tahun..^.^