Cermin Kereta Pecah | Belog Ohsem

Jom selongkar

Tuesday, May 15, 2012

Cermin Kereta Pecah


Gambar atas ni cermin kereta aku. Belum pecah lagi, mintak-mintak janganlahhhh. Si kenit ni nak enterprem jugak sebagai penyeri konon-konon :p Ekceli cerita ni dah lama terjadi tapi baru berkesempatan nak kepoh untuk dijadikan pedoman hidup. Boleh? Kalau tak boleh pun aku nak bagitau jugak.

Alkisah, yang pecahnya cermin kereta adik aku. Sama model, sama comel macam kereta aku. Adik aku kerja kat bangunan sultan iskandar jb,parking kereta kat bawah panas terik kawasan tak berbumbung. Nak dijadikan cerita, satu hari cermin kereta dia boleh patah retak seribu lagi sikit nak teburai. Ish ish ish..dahsyat sungguh.

Nasib baik takde orang pedajal lobangkan cermin pastu bawak lari kereta. Mungkin jodoh dia dengan kereta tu panjang gamaknya. Aku pun takde lah nak interbiu beliau dengan lebih lanjut berhubung insiden malang ini. Tau tau je cermin dah tukar baru maka melayang ringgit malaysia kesayangan. Berapa ratus tah aritu mak aku bagitau tak hingat la pulak. Nanti aku tanya balik kat beliau.

Pengajarannya, takmoh tutup penuh cermin bila nak parking kereta. Bukak sikit cermin bagi ruang udara masuk, janganlah pulak bukak macam nak bagi can orang bawak lari kereta kau. Nak lagi afdal pasangkan kening (apetah nama saintifik dia aku tak tau) kat cermin tu, kalau turunkan sikit takde lah orang perasan. Aku pun dah praktikkan untuk elak duit melayang tak pasal-pasal.

Sekian. Cau cin cai.

Sent from my mobile device.


No comments: