Mayat di atas kubah Masjid Hijau | Belog Ohsem

Jom selongkar

Saturday, April 9, 2011

Mayat di atas kubah Masjid Hijau


Aku baru tau kisah sejarah ni daripada Ustaz Ismail, Johor Corporation. Just nak share dengan u ols yang aku copy dari satu blog. Mintak halalkan ye tuan tanah untuk ilmu ni.

SUBHANALLAH, ini adalah sebuah keajaiban yang terjadi sekitar 90 tahun yang lalu.
Diriwayatkan oleh Sheikh Al-Zubaidi:
Ada seseorang mencoba untuk menghancurkan Kubah Nabi Muhammad SAW– kubah warna hijau di Masjid Al Nabawi (Gumbad-e-Khizra) Madinah, yang juga menjadi tanda tepat di bawahnya terdapat makam Rasulullah SAW–. Namun, ketika sang pelaku mencoba memanjat kubah tersebut untuk memulai menghancurkannya, tiba-tiba petir kilat datang menghantamnya. Pendaki yang berniat jahat tersebut pun tewas di tempat. Anehnya tidak ada seorang pun yang mampu menghilangkan tubuhnya dari atas Kubah tersebut!
Ia juga mengatakan bahwa seorang yang saleh dari Madinah mendengar suara dalam mimpinya, bahwa tidak ada yang dapat mengambil mayat dari atas kubah itu dan bahwa ia harus dikuburkan di sana sebagai peringatan dan pelajaran bagi orang-orang yang mungkin memikirkan berusaha untuk menghancurkan kubah itu di masa depan!
Akhirnya, mereka memutuskan untuk menguburkan orang itu di sana, di atas kubah dan menutupi tubuhnya dengan kotak hijau sehingga tidak akan terlihat oleh orang.
“Bila ALLAH makbulkan d0amu, maka DIA menyayangimu, bila DIA lambat makbulkan d0amu, maka DIA ingin mengujimu, bila DIA tidak makbulkan d0amu, maka DIA merancang sesuatu yang terbaik untukmu. 0leh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan…kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaanNya” Wallahua’lam.


7 comments:

Nour Eyza said...

MasyaAllah..macam tu ke sejarahnya bermula?? sungguh tak tahu sebelum ini.
terima kasih ye atas info ini.. =)

Belalang Hijau said...

owh yeke? belalang pun baru tau...
terima kasih berkongsi hal ini...

lame kie-yu menghilang ;)

Nabiel said...

pnah dgar psl cerita nie..=)
thanks 4 sharing kyu~

Sylarius said...

bior benor kie-yu. takkan nak percaya cerita-cerita macam ni.

macam mengarut jer bunyinya. gaya macam cerita dari email forward.

-_-

Tihara said...

sangat bagus entri ni.. :)

hans said...

wah
1st time tahu kisah nih
tu lah
jangan berniat jahat
dah dapat balasan kan

akubiomed said...

Pernah dengar mengenai cerita ini. Allah Maha Kuasa