Belog Ohsem: Dedicated Entry 24H

Jom selongkar

Showing posts with label Dedicated Entry 24H. Show all posts
Showing posts with label Dedicated Entry 24H. Show all posts

Friday, October 22, 2010

Ini Belog Saya ©


Pon! Pon!


Hee. Hari ni aku nak bawak u ols jalan-jalan naik Kancil Biru kepunyaan seorang sista a.k.a programmer a.k.a wife yang comel. Bak kata beliau "Kancil Biru - The only kancil that blogs!"


Ini header baru Kancil Biru yang telah direka khas oleh seorang blogger berbakat untuk beliau. Ekceli ada 2 blogger yang turut sama menjadikan header ni sungguh unik. Kalau nak tengok hasilnya boleh klik header tu. Sila. Sila.

Jom selongkar apa yang ada dalam Kancil Biru:
  • Kalau nak menuntut ilmu tentang Nuffnang boleh klik link ini. Beliau juga selalu join event Nuffnang. Jadi tentunya ada banyak tips-tips dan info menarik yang dikongsikan.

  • Kalau u ols blogger kategori yang termasuk dalam pantun 'Pisang emas di bawa belayar' (Saya budak baru belajar) boleh hendap ke sini sebab ada banyak tutorial yang beliau kongsikan. Blogger lama pun apa salahnya baca, mana tahu dapat ilmu baru.

  • Kancil Biru juga bukan calang-calang blog tau. Banyak pencapaian yang membanggakan telah diperolehi sepanjang wujud di dunia maya ni. Moh kepoci ke sini. Sama-sama boleh kongsi gumbira. Yippi!

  • Selain tu jika berminat nak iklankan blog u ols pon boleh. Mantap woh trafik beliau. Tak terkejar dek R4T yang ketinggalan di belakang ni. Moh klik sini untuk maklumat lanjut.


Bilangan monthly visitor untuk belog Kancil Biru. 10k tuuuu. Nampak tak? Jadi jangan tunggu lama-lama, nanti lama-lama dia di ambil orang. Eceh! Jom singgah:

Belog biru yang sejuk mata memandang. I loike!




Friday, October 8, 2010

Tuan belogmj merajuk ke Sabah


Hee. Tajuk entri tu tipu jek. MJ tak merajuk pun tapi tang ke Sabah itu adalah benar. Tiada yang benar melainkan benar-benar belaka.


Ye betul. ini bukan cobaan, MJ dah pun terbang ke Sabah pertengahan bulan lepas. Dia ada meninggalkan nota ringkas buat readers kesayangan. Macam gini bunyiknya:


Salam semua.

Now tengah bersiap2 nak naek kapal terbang.
Selamat tinggal Semenanjung,
Jumpe lagi bulan November.. Untuk konvokesyen.

Hello Sabah..


Eh..ada lagi tapi kalau nak baca pesanan selebihnya kelik sini. Dan akhirnya hujung bulan lepas MJ telah menyampaikan khabar terbaru beliau nun jauh di sana. Ekceli MJ ke Sabah untuk menjalani praktikal di Hospital Wanita & Kanak-Kanak Sabah (HWKKS), Likas.

Gambar dari belogmj.com

Jom baca berita terbaru MJ di sana:

[hidup di sabah]

Luahan hati:
1. Thanks untuk semua yang melawat. Hoho
2. Kesian alexa sudah jatuh menjunam.
3. Saya mau famili saya dan kamuuuuu di sini. Boleh???
Oh ye, sebelum entri ini MJ ada gak announce yang beliau memenangi sesuatu dari HotDealsGenie. Bertuah betul cik kak sorang ni. Macam-macam dia dah menang tau! Nak baca entri kemenangan tu boleh kelik sini pula yep.


Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia tak siapa tahu kan?




Monday, September 27, 2010

nadia's


Err..nak tau tak? Selama ni aku dok bahasakan kawan blogger kita ni sebagai cik Nadia walhal dia dah boh gambau pengantin pada header belog. Aku yang tak faham bahasa atau buat-buat tak faham?

Sebab beliau muda belia lagi itu pasal aku tersalah bagi title gamaknya. Takpe kan? Bukan dalam majlis rasmi pun. Hee. Belog cik Nadia kita ni berbentuk peribadi sebab segala kisah suka duka yang dilalui seharian dicoretkan di sini. Bukanlah 100% cerita rumah tangga tapi macam-macam ada!

Nak berkenalan dengn lebih dekat? U ols boleh klik link ini dan bermesra-mesra dengan tuan empunya belog.


Weewit!! Hee. Cun kan? Abang-abang dan pakcik-pakcik boleh tatap gambar sahaja, lebih-lebih kena minta izin dengan incik Afiq. Moh selongkar belog cik adik manis:
Oh ye, sekarang cik nadia tengah anjurkan satu giveaway untuk semua pembaca belognya sempena hari raya. Aku dah join, kalau u ols nak join boleh klik sini yep!

Moh sama-sama eratkan silaturrahim sesama blogger.




Wednesday, September 8, 2010

Apa Cerita Belog MJ Bulan Ini?


*Minta mahap di atas kesilapan teknikal tengah hari tadi. Ini entri yang sebenar. Hee*


Okeh, meh kita intai ramai-ramai apa yang menarik di belog MJ bulan ini.

Ini header dari beliau sempena bulan ramadan. R4T je tak tukar-tukar header sebab sayang woh dengan header design dari faiz tu. *alasan orang yang tak reti design header cantik macam MJ*

Bulan Ogos ini ada 2 sambutan yang kita raikan iaitu Hari Merdeka 31 Ogos dan 1 Syawal 1413H. MJ ada bagi ucapan khas untuk semua readers kesayangan beliau. Meh cekidout:


Merujuk kepada gosip-gosip di fesbuk, beliau akan berangkat ke Sabah selepas Hari Raya ini untuk berkhidmat kepada negara. Meh ucapkan tahniah kepada beliau kerana berjaya terpilih untuk diterbangkan ke sana. Tahniah MJ!

Dan sempena tibanya Syawal ini MJ juga ada dedikasikan ucapan khas Selamat Hari Raya dengan mode sticky post sampai raya. Siap ada kad raya comey lagi. Hee.


R4T dapat dedikasi khas dari MJ! Terharu ai. Sob..sob..

Blog Kesihatan & Kecantikan Anda : Farmasi KL.com


Dua hari lagi (insyaAllah) Hari Raya Aidilfitri tiba, serentak dengan itu pesta makan-makan pun bermula. Aku gerenti minggu pertama raya perut dan organ-organ badan yang lain akan digunakan ke tahap maksima untuk merayakan hari yang dinanti sejak sebulan lepas.


Raya, raya juga ye tuan-tuan dan puan-puan kesihatan jangan dilupakan. Badan tu nak pakai lama woh! Oleh yang demikian aku nak cadangkan satu belog kesihatan yang baik punya untuk u ols jadikan rujukan.


Heh. Nama je Farmasi KL tapi mana- mana negeri pun boleh aje nak baca. Ini adalah farmasi maya yang boleh bagi nasihat tapi ubat-ubat kena pergi farmasi betullah. Banyak artikel kesihatan menarik yang u ols boleh baca di sini. Antaranya:


Tuesday, August 31, 2010

Aimi's Fabulous Textile


Panggilan kehormat kepada kaki-kaki shopping online! Yang bukan kaki shopping online pun moh belek sama. Ini ada satu lagi blogshop yang tahap wajib singgah dan borong untuk u ols.
Aimi's Fabulous Textile memang F.A.B.U.L.O.U.S!!!

Hari Raya dah nak tiba, baju raya mungkin sudah siap hanger barang namblas, lapanblas pasang ye dok? Hee. Kepada tukang jahit baju raya sendiri mungkin boleh rembat kain-kain cun yang ada di blogshop ini. Kalau u ols bukan tukang jahit boleh juga order untuk majlis-majlis lain lepas raya. Rumah terbuka, rumah tertutup, kenduri kendara dan segala macam majlislah yang ada nanti. Rugi woh kalau tak beli!

Bak kata tuan belog:

Aimi's Fabulous Textile.
Di sini ada menjual bermacam-macam jenis kain yang cantik, menarik dan yang paling penting harganya yang amat berpatutan.
Selamat Bershopping! :P

Selain kain Aimi's Fabulous Textile juga menjual aksesori yang cun untuk u ols pilih sebagai kegunaan sendiri atau hadiahkan kepada prang lain. Aksesori terkini yang ada di Aimi's Fabulus textile adalah handbag hook sebaguna. Setakat ini aku belum pernah jumpa lagi dijual di pasaran, memang unik! Tak percaya meh tengok gambau:

Seperti yang u ols boleh tengok, kegunaannya untuk gantungkan handbag pada meja masa tengah makan di luar. Kalau gantungkan macam tu takdelah rosak handbag yang dibeli mahal-mahal. Selain tu, boleh juga dijadikan hiasan pada handbag apabila tak digunakan. Ada macam-macam design yang u ols boleh pilih. Moh pakat ramai-ramai cuci mata di:

Alah membeli menang memakai!




Thursday, August 26, 2010

Jom Shopping Online di ♥ Aisumi's - Style ♥


Perhatian kepada kaki shopping online, meh sini aku nak habaq berita gumbira untuk u ols. Ada satu blogshop yang best tahap wajib singgah untuk melakukan aktiviti bershopping sakan. Ada banyak koleksi baju dan aksesori yang menarik dan cantik-cantik belaka. Gerenti rambang mata punya!



Atas nuu banner untuk blogshop yang aku maksudkan. Tuan punya kedai adalah cik adik manis bernama Aisumi. Blog peribadinya baru je aku kepoci beberapa hari lepas. Boleh review di sini untuk kenal beliau dengan lebih dekat yek.

Kalau nak tahu, blogshop milik Aisumi ni telahpun didaftarkan di bawah SSM. Aku pernah habaq sebelum ini kalau u ols masih ingat lagi. Kesimpulannya Aisumi berniaga online secara sah dan u ols boleh membeli tanpa was-was. Best kan?

Moh tengok antara koleksi yang ada di blogshop ♥ Aisumi's - Style ♥:


Tuesday, August 24, 2010

Belog Aisumi Gadis Atas Awan

Dia bukan burung
Dia bukan bidadari
Dia bukan kawan matahari
Tetapi dia ialah seorang gadis yang ada blog
Blog tempat dia luahkan segala perasaan yang terendam terpendam
Dan yang uniknya dia sangat mengagumi AWAN

Betul kan cik sumi? Kalau nak tahu dah setahun lebih aku follow belog ♥ Aisumi Gadis Atas Awan ♥ ni tau. Cuma Aisumi je yang tak tahu. Hee. Aku kan pernah habaq ada satu belog lain dulu, dengan belog itulah aku follow beliau. Sampai sekarang masih bertahan belog comel ini. Tahniah Aisumi!

Kalau nak tahu, cik adik manis ini tak sombong. Walaupun baru sekali menyapa di kotak komen tetapi rasa dah macam kenal lama. Ini bukan cobaannn..ini betul-betul!

Moh tengok apa yang menarik di belog ♥ Aisumi Gadis Atas Awan ♥:
  1. Terdapat banyak tutorial menarik yang boleh dijadikan rujukan
  2. Kalau jadi follower boleh dapat award comel



  3. Ada review novel yang telah beliau baca sebelum ini. Siapa ada minat yang sama boleh geng dengan Aisumi.
Kaki shopping online boleh juga usha blogshop milik Aisumi yang menjual pakaian yang cantik-cantik dan berbaloi-baloi. Jom singgah ke Aisumi Bshop untuk mencuci mata. Sebelum tu pastikan akaun bank berduit sebelum frust tak dapat beli baju cantik. Hee.

Pengumuman kepada jejaka yang masih mencari gadis idaman, kalau nak tahu cik Aisumi kita ni masih belum berpunya tapi sang arjuna idaman hati dah ada. Hee. Nak berkenalan dengan lebih rapat boleh add fesbuk dia di sini ye. Add jelah, toksah malu-malu.

Kawan-kawan belog R4T semua ramah-tamah. Ai loike!




Monday, August 23, 2010

Little Roses: Home Made Chocolate

Hari ini sudah 13 hari kita berpuasa, maknanya tak lama saja lagi Aidilfitri nak menjelma. Mesti ramai yang sudah plan nak buat rumah terbuka atau kenduri kahwin untuk meraikannya bersama saudara mara dan sahabat handai.

Kebiasannya kalau buat rumah terbuka mesti nak ada door gift untuk para tetamu. Coklat-coklat dalam gambar atas nuu nampak comel kan? Sesuai sangat untuk dijadikan door gift sebab didatangkan siap dengan bungkusan hiasan yang cantik dipandang mata. Tak payah susah-susah u ols nak membungkus itu ini. Jimat masa!


Sunday, August 8, 2010

Belog MJ - this is my tale ©

Entri sejuk beku 24 jam. Baru punya bawah sana nuu. Mekaseh

'Life itself is the most wonderful fairytale' - MJ.

Setuju tak dengan tagline MJ? Kalau tuju soklan ni pada aku, for sure aku kata yup! Hargailah kehidupan yang kita lalui ini sebab hidup di dunia hanya sekali yang di 'sana' nanti baru kekal abadi. Manusia bukan macam kucing ada 9 nyawa. Hee.

Eh..eh..lupa nak ice breaking. Aku gerenti ramai blogger sudah familiar dgn initial MJ ni.